Just i detta nuet känner jag mig riktigt nöjd.

Den senaste månader han jag helt klart överträffat mig själv
jag har läst ut en hel bok, vilket i ärlighetens namn är första gången i mitt liv
jag hatar att läsa, och har alltid gjort, det är jobbigt och tråkigt
jag är verkligen sämst på att läsa både högt och tyst
har alltid haft en aning om dysleksi där
men jag kan ju skriva utan större problem så det är nog bara
mitt läsande som är lite efterblivet

jag har iaf läst Camilla Läckbergs Isprinsessan
jag orkar oftast inte läsa mer än 5 sidor innan jag blir så trött att jag somnar..
ibland har jag haft mina ljusa dagar och kanske till och med läst 15 sidor
vilket är en sensation? haha
nu har jag iag läst ut den och på söndag när jag kommer hem till syrran eller imorgon
om pappa tar med sig den hem så ska jag börja läsa nästa bok i serien
Predikanten heter den, så får vi se om jag klarar det eller om jag är för lat
men förhoppningsvis läster jag även ut den
eftersom ja själv tycker att jag måste ta tag i det dära
det är för kasst att läsa så dåligt när man är 20 år.

I förrgår drack jag även min första kopp kaffe på låt mig gissa 5-8 år?
det var cornelia och max som skulle dricka det men jag föll för grupp trycket
och med 30% mjölk och 10% socker så var det skapligt gott trotts allt
och idag har jag varit massa trött när man tittade på andra avenyn
så då slank två koppar ner i min mage
otroligt men sant

det var rätt kul när mamma frågade vem har druckit kaffe
och jag sa det är jag
och hon sa till sin förvåning hånfullt
jasså, är det något man börjar med när man fyllt 20 år? haha

Idag har jag umgåtts med mitt hjärta i någon timme
han kom till mig när han hade varit i skolan
själv har jag haft studiedag idag, mycket skönt
sen har jag då kollat andra avenyn, kollade sveriges värsta bilförare på webben
och sedan efterlyst, och sen har jag ju även ätit chips och dippa idag igen
vilket jag även gjorde igår hemma hos max när vi kollade
luftslottet som sprängdes.



nej nu ska jag nog lägga mig och kolla på graven tills jag somnar
det är ju en dag imorgon också, skola det vill säga
Bild, svenska, religion och samhälle
kan det bli tråkigare eller?
tror knappt det faktiskt
såja, sov gott!

/ Louise

Kommentarer
Postat av: Sarah

Oj oj syster kaffe ?! Då kanske jag snart får en kaffe kompis :) Tyckte du boken var bra?? Jag kollade på en serie på nätet som heter glamourama kollade 15 avsnitt så jag la mig inte fören halv sex i morse :P snacka om trött o onti huvudet nu då :/

2010-03-11 @ 11:42:01
URL: http://sunlightsymphony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0